A foglalások legnagyobb hányada sok esetben valamilyen szállásközvetítőn keresztül valósul meg, így szállásadóként fontos ismerni, milyen megoldásokkal készülnek a legnagyobb OTA partnerek.
A PSD2 irányelvnek való megfelelést a közvetlenül foglaló vendégek esetén a legnagyobb kihívás megoldani, mert ebben az esetben a szálláshelyek nem élvezik a nagy utazási portálok támogatását. Ha érdekel a téma, korábban már írtunk az internetes biztonsági kód bevezetéséről, és az online fizetési megoldásokról.
Mi a helyzet az OTÁ-ról érkező vendégek esetén?
Utánajárunk és összegyűjtjük a megoldásokat. Elsőnek az Expedia-ról írunk, mert a legnagyobbak közül ők álltak elő először és részletesen azzal, hogyan fognak a PSD2 irányelvnek megfelelni. A bejegyzésünket frissítjük a Booking.com-mal és a Szallas.hu-val is, amint ezek az információk elérhetőek lesznek.
Expedia megoldása a 3D Secure használatára
Az Expedia már régóta használja a virtuális kártyás megoldását, az EVC-t (Expedia Virtual Card). Az internetes biztonsági kód bevezetésére az Expedia kiterjeszti az EVC funkcióját és “fee collection service” néven elérhetővé teszi a szálláshelyeknek. Ez egy további szolgáltatás, amit ha igénybe szeretnél venni, akkor vagy a Partner Centralon keresztül vagy az Account Managernek közvetlenül kell jelezni. Ami a fee collection service keretében történni fog:
- Alap szituáció: a vendég Hotel Collect foglalást készít (azaz a vendég közvetlenül a szállodának fizet bankkártyával, a szálloda egyébként nem EVC-n keresztül férne a pénzhez)
- Az Expedia ellenőrzi a vendég által megadott kártyát és rögzíti a szükséges adatokat
- A szállásadó EVC-hez tartozó adatokat kap a foglalás mellé. Ebben a fázisban az EVC még nem terhelhető, nincs rajta fedezet.
- A előterheléshez a szállásadónak meg kell adnia a kívánt összeget az Expedia Partner Central felületén keresztül. Az Expedia ennek megfelelően megkísérli megterhelni a vendég kártyáját a PSD2 irányelvnek megfelelve.
- Amennyiben a vendéget az Expedia sikeresen megterhelte, az összeg elérhetővé válik a szálláshelyek számára. Ez az összeg tartalmazza a jutalékot is, amit a Hotel Collect foglalások esetén szokásos módon, jutalékszámla alapján fizet vissza a szállás.
- Amennyiben az Expedia nem tudja a vendég kártyájáról terhelni a kért összeget, akkor a foglalás automatikusan törlésre kerül, így jutalékvonzata sincs a foglalásnak
Booking.com és a kétfaktoros azonosítás
Azok a szállásadók, akik a Booking.com Fizetési rendszerét használják (Payment by Booking.com), ott a Booking.com megoldja a kétfaktoros azonosítással a fizettetési feladatokat. Emiatt ezeknek a szállásadóknak továbbra sincs teendőjük a vendégek fizettetésével.
Ha a szálláshely kezeli a vendégek fizettetését (azaz kártyaelfogadó), akkor a virtuális kártya fog alternatívát nyújtani a Kiterjedt Ügyfélazonosításra. A Booking.com rendszere fel fogja mérni, hogy a foglaló vendég esetében lesz-e szükség a kétfaktoros kód alkalmazására. Ha igen, akkor tereli a vendéget az azonnali online fizetés felé – ez a szálláshely esetében virtuális kártyával foglaló vendég formájában fog megjelenni. Amennyiben a vendég úgy dönt, hogy nem fog a Booking.com rendszerén azonnal fizetni, akkor a szálláshely megkapja a vendég bankkártya adatait. Abban az esetben, ha a szállás nem tudja a kétfaktoros azonosítás miatt terhelni a kártyát, akkor érvénytelen hitelkártyaként kell jelölni és a Booking.com intézi a terhelést. Ha sikerrel jár, akkor a szálláshely virtuális kártyán fér hozzá a szállásdíjhoz.
A Booking.com megoldásáról származó információk a Booking.com Partner Hub releváns részéből származnak.
Kérdésed van?
Tedd fel emailben: hello@revcon.hu vagy írd meg véleményed a bejegyzés Facebook posztja alatt.