PSD2 – Hogy oldják meg az OTA-k?

OTA megoldások PSD2-re

A foglalások legnagyobb hányada sok esetben valamilyen szállásközvetítőn keresztül valósul meg, így szállásadóként fontos ismerni, milyen megoldásokkal készülnek a legnagyobb OTA partnerek.  

A PSD2 irányelvnek való megfelelést a közvetlenül foglaló vendégek esetén a legnagyobb kihívás megoldani, mert ebben az esetben a szálláshelyek nem élvezik a nagy utazási portálok támogatását. Ha érdekel a téma, korábban már írtunk az internetes biztonsági kód bevezetéséről, és az online fizetési megoldásokról.


Mi a helyzet az OTÁ-ról érkező vendégek esetén?

Utánajárunk és összegyűjtjük a megoldásokat. Elsőnek az Expedia-ról írunk, mert a legnagyobbak közül ők álltak elő először és részletesen azzal, hogyan fognak a PSD2 irányelvnek megfelelni. A bejegyzésünket frissítjük a Booking.com-mal és a Szallas.hu-val is, amint ezek az információk elérhetőek lesznek.

Expedia megoldása a 3D Secure használatára

Az Expedia már régóta használja a virtuális kártyás megoldását, az EVC-t (Expedia Virtual Card). Az internetes biztonsági kód bevezetésére az Expedia kiterjeszti az EVC funkcióját és “fee collection service” néven elérhetővé teszi a szálláshelyeknek. Ez egy további szolgáltatás, amit ha igénybe szeretnél venni, akkor vagy a Partner Centralon keresztül vagy az Account Managernek közvetlenül kell jelezni. Ami a fee collection service keretében történni fog:

 

  • Alap szituáció: a vendég Hotel Collect foglalást készít (azaz a vendég közvetlenül a szállodának fizet bankkártyával, a szálloda egyébként nem EVC-n keresztül férne a pénzhez)
  • Az Expedia ellenőrzi a vendég által megadott kártyát és rögzíti a szükséges adatokat
  • A szállásadó EVC-hez tartozó adatokat kap a foglalás mellé. Ebben a fázisban az EVC még nem terhelhető, nincs rajta fedezet.
  • A előterheléshez a szállásadónak meg kell adnia a kívánt összeget az Expedia Partner Central felületén keresztül. Az Expedia ennek megfelelően megkísérli megterhelni a vendég kártyáját a PSD2 irányelvnek megfelelve.
  • Amennyiben a vendéget az Expedia sikeresen megterhelte, az összeg elérhetővé válik a szálláshelyek számára. Ez az összeg tartalmazza a jutalékot is, amit a Hotel Collect foglalások esetén szokásos módon, jutalékszámla alapján fizet vissza a szállás. 
  • Amennyiben az Expedia nem tudja a vendég kártyájáról terhelni a kért összeget, akkor a foglalás automatikusan törlésre kerül, így jutalékvonzata sincs a foglalásnak

 

Booking.com és a kétfaktoros azonosítás 

Azok a szállásadók, akik a Booking.com Fizetési rendszerét használják (Payment by Booking.com), ott a Booking.com megoldja a kétfaktoros azonosítással a fizettetési feladatokat. Emiatt ezeknek a szállásadóknak továbbra sincs teendőjük a vendégek fizettetésével.

Ha a szálláshely kezeli a vendégek fizettetését (azaz kártyaelfogadó), akkor a virtuális kártya fog alternatívát nyújtani a Kiterjedt Ügyfélazonosításra. A Booking.com rendszere fel fogja mérni, hogy a foglaló vendég esetében lesz-e szükség a kétfaktoros kód alkalmazására. Ha igen, akkor tereli a vendéget az azonnali online fizetés felé – ez a szálláshely esetében virtuális kártyával foglaló vendég formájában fog megjelenni. Amennyiben a vendég úgy dönt, hogy nem fog a Booking.com rendszerén azonnal fizetni, akkor a szálláshely megkapja a vendég bankkártya adatait. Abban az esetben, ha a szállás nem tudja a kétfaktoros azonosítás miatt terhelni a kártyát, akkor érvénytelen hitelkártyaként kell jelölni és a Booking.com intézi a terhelést. Ha sikerrel jár, akkor a szálláshely virtuális kártyán fér hozzá a szállásdíjhoz.

A Booking.com megoldásáról származó információk a Booking.com Partner Hub releváns részéből származnak.

 

Kérdésed van?

Tedd fel emailben: hello@revcon.hu vagy írd meg véleményed a bejegyzés Facebook posztja alatt.

További cikkek a témában

Koronavírus okozta válság kezelése a szálláshely értékesítésében

Ajánlásaink a szálláshelyeknek koronavírus idejére (és utánra)

Ebben a nehéz időben jogosan merül fel a kérdés a szállásadók részéről, lehet-e bármit tenni a tömeges lemondások ellen. Nem könnyű választ adni a kérdésre. Ahogy az sem látható előre, pontosan milyen hatással lesz a koronavírus a turizmusra. Azonban mi úgy gondoljuk, bizonyos lépéseket tehetünk a károk minimalizálása érdekében. Ezeket a tanácsokat megfogadva talán pár hónap múlva könnyebb lesz a talpra állás.

Tovább »
5 árstratégia

5 árstratégia a gyümölcsöző szállásmenedzsmenthez

Képzelj el egy kétoldalú mérleget, ahol az egyik serpenyőben az átlagár, míg a másikban a foglaltság egyensúlyozik. Nehéz feladat egyszerre több foglalást szerezni és átlagárat is emelni, mert a kettő általában egymás ellen dolgozik, vagy magasabb áron értékesítesz kevesebbet vagy alacsonyabb áron többet. Azonban ebből az ördöginek tűnő körből van kiút és az tudatos árstratégiával van kikövezve.

Tovább »

Folytatjuk emailben?

Ha kíváncsi vagy további érdekes tartalmakra bevétel optimalizálás és szállás marketing témában, akkor azt javasoljuk, hogy iratkozz fel hírlevelünkre, hiszen minden új posztot és sok mást is elküldünk neked e-mailben, így biztosan nem maradsz le semmiről.

Oszd meg a posztot barátaiddal

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Töltsd ki a mezőket és jelentkezz a
privát email listánkra.

Maximális tisztelettel bánunk az adataiddal. A fenti gombra kattintva elfogadod az adatkezelési irányelveket (adatvédelmi tájékoztató) és hozzájárulsz ahhoz, hogy hasznos anyagokat küldjünk neked emailben. Bármikor szabadon leiratkozhatsz.