Ajánlásaink a szálláshelyeknek koronavírus idejére (és utánra)

Koronavírus okozta válság kezelése a szálláshely értékesítésében

Ebben a nehéz időben jogosan merül fel a kérdés a szállásadók részéről, lehet-e bármit tenni a tömeges lemondások ellen. Nem könnyű választ adni a kérdésre. Ahogy az sem látható előre, pontosan milyen hatással lesz a koronavírus a turizmusra. Azonban mi úgy gondoljuk, bizonyos lépéseket tehetünk a károk minimalizálása érdekében. A határok lezárását követően ugyan egy új helyzet alakult ki, azonban ezeket a tanácsokat megfogadva talán pár hónap múlva könnyebb lesz a talpra állás.

Kommunikáció a vendégekkel

A vendégekkel minden esetben érdemes már az érkezés előtt felvenni a kapcsolatot, miért ne tennéd ezt a koronavírus alatt is? A vendéged leginkább a médiából tájékozódhat, azonban ha külföldről érkezik, akkor a magyarországi helyzet megismerése lehet, hogy nem is olyan egyszerű számára. Érdemes küldeni egy tájékoztató oldalt, ahol nyomon követheti a magyarországi adatokat. Ilyen lehet például a TripAdvisor által kezelt lista, vagy egy másik nemzetközi koronavírus-nyomonkövető eszköz.

Amit még mindenképp emelj ki, hogy a szálláshelyeden milyen lépéseket teszel annak érdekében, hogy biztonságosabb közeget teremts. Vannak kézfertőtlenítők a vendégek és az alkalmazottak számára? Gyakoribb a takarítás? Milyen speciális eszközökkel takarítotok?

Törlés helyett halasztás

Ha felvetted a vendéggel a kapcsolatot, akkor esélyesebb, hogy a törlést megelőzheted azzal, hogy későbbre toljátok a vendégnek a tartózkodási időpontját. Ezt azzal éred el, hogy a vendégeddel már kapcsolatban vagy a megelőző lépések kapcsán, így a vendég nagyobb eséllyel először neked fogja jelezni törlési szándékát. Amikor ezt jelzi, érdemes tőle megkérdezni, megfontolta-e már az utazásának későbbre halasztását, amikorra a koronavírus-járvány már nagy eséllyel lecseng.

A kialakult helyzetben sok esetben a nagy OTA oldalak (Booking.com, Expedia) akár a vissza nem térítendő kondícióval készült foglalások esetén is biztosítják az ingyenes törlést a vendég számára, és a szálláshelyektől elvárják a törlés ingyenességét. Ez OTA oldalról érthető, hiszen egy utazásában korlátozott vendégtől senki nem várhatja el, hogy fizessen vis major helyzetben. Viszont az OTA nem teszi meg, hogy javasolja a foglalás módosítást, csak elfogadja a törlést. Emiatt megintcsak fontos, hogy a vendégeiddel időben kommunikálj.

Koncentrálj azokra a tényezőkre, amikre van befolyásod

A nagy lemondáshullám és az alacsony utazási kedv ellen sajnos nincs mit tenni. Amivel viszont a jövőre nézve kedvezel a szálláshelyednek, azt ne habozz megtenni. Ebben a március-áprilisi időszakban próbálj minél rugalmasabban állni a vendégek felé:

  • Lazítsd a lemondási feltételeket (minél rugalmasabb, annál jobb, hiszen senki nem tudja, mi fog akár másnap történni),
  • Töröld a minimum tartózkodási megkötéseket (ha eddig minimum 2-3 éjszakára foglalhattak a vendégek, érdemes 1 éjszakától elérhetővé tenni a szobákat),
  • Itt az idő koncentrálni a későbbi hónapok alakulására. Ugyan nagy kérdés, hogy mikorra fog visszatérni a foglalási kedv vagy a vendégek bizalma az utazás felé, viszont az biztos, hogy a vírus sem fog örökké tartani. A nyárra, őszre már fel vannak töltve az árak és a promóciók (ha szükséges)? Illetve legalább egy évvel előre adtál meg árakat és foglalhatóságot?
  • Nézd át a beállításokat és a tartalmat azokon a felületeken, ahol szerepel a szálláshelyed. Törekedj arra, hogy a tartalom maradéktalanul fel legyen töltve a szálláshelyedről illetve a szobákról/ apartmanokról. Érdemes átnézni a szobakapacitásokhoz rendelt árakat is (van-e egy főre foglalhatóság, van -e három- és többágyas szoba esetén pl. 2 főre foglalhatóság, gyerekek fogadására vonatkozó szabályzatok, stb.) Ha korábban gondolkoztál új platformokra történő regisztráláson (pl. airbnb), de eddig nem volt időd rá, akkor azt most tedd meg.
  • Amit érdemes még megfontolni, hogy a vírus után milyen vendégkörre számíthatsz? Sok szálláshelytől halljuk, hogy a belföldi turizmus erősödésére számít. Mit tehetsz annak érdekében, hogy minél népszerűbb legyél a magyar utazók előtt? SZÉP-kártyát elfogadsz? Fent vagy a Szallas.hu oldalán? Illetve akár kártyagarancia nélkül is engedheted foglalni a magyar vendégeket vagy az Expedián ország alapú kedvezményt is felajánlhatsz a magyar vendégeknek.

Tudjuk, hogy ugyan ez az időszak nem feltétlen az, amikor külsős tanácsadókkal szeretnél együttműködést kezdeményezni. Azonban mi most is, illetve majd a konszolidáció alatt teremtődő új lehetőségek kiaknázására is készülni fogunk megoldásokkal és stratégiával! Erre a nehéz időszakra pedig kívánjuk a legjobbakat, vigyázzatok a magatok, családotok és a vendégeitek egészségére!

Kérdésed van?
Tedd fel emailben: hello@revcon.hu vagy írd meg véleményed a bejegyzés Facebook posztja alatt.

További cikkek a témában

5 árstratégia

5 árstratégia a gyümölcsöző szállásmenedzsmenthez

Képzelj el egy kétoldalú mérleget, ahol az egyik serpenyőben az átlagár, míg a másikban a foglaltság egyensúlyozik. Nehéz feladat egyszerre több foglalást szerezni és átlagárat is emelni, mert a kettő általában egymás ellen dolgozik, vagy magasabb áron értékesítesz kevesebbet vagy alacsonyabb áron többet. Azonban ebből az ördöginek tűnő körből van kiút és az tudatos árstratégiával van kikövezve.

Tovább »
Wholesaler árak a szállodai értékesítésben

Amoma és Thomas Cook – mi volt a szerepük a piacon?

2019. szeptembere fontos változásokat hozott a turizmus világában. Két fontos szerepet játszó cég is csődeljárást jelentett, ami viharként söpört végig szakmai berkekben. Először az AMOMA, majd a 178 éve üzemelő Thomas Cook utazási iroda jelentett csődöt.

Tovább »

Folytatjuk emailben?

Ha kíváncsi vagy további érdekes tartalmakra bevétel optimalizálás és szállás marketing témában, akkor azt javasoljuk, hogy iratkozz fel hírlevelünkre, hiszen minden új posztot és sok mást is elküldünk neked e-mailben, így biztosan nem maradsz le semmiről.

Oszd meg a posztot barátaiddal

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Töltsd ki a mezőket és jelentkezz a
privát email listánkra.

Maximális tisztelettel bánunk az adataiddal. A fenti gombra kattintva elfogadod az adatkezelési irányelveket (adatvédelmi tájékoztató) és hozzájárulsz ahhoz, hogy hasznos anyagokat küldjünk neked emailben. Bármikor szabadon leiratkozhatsz.