Az új kihívás: szálláshely árazási stratégia 2021-ben

Szálláshely árazási startégia 2021

A 2020-as év felemásra sikerült, ha a hazai turizmust nézzük. A fővárosban és azon  kívül teljesen mást tapasztalhattunk szálláshely üzemeltetőként. Ebben a cikkben főként a fővároson kívüli szálláshelyeknek szeretnénk pár tippet adni 2021-re árazási stratégia kérdésben.

2020-on túl vagyunk, de mit csináljunk 2021-ben?

Sok a bizonytalan tényező, de azért egy-két biztos pontba kapaszkodhatunk. Az pedig az, hogy ha az utazást engedélyezik, akkor az emberek élni fognak a lehetőséggel. Kérdés az is, hogy csak belföldi vagy nemzetközi turizmus is lehetséges lesz-e. Ez a második kérdés már talán kevésbé égető, hiszen vendégek érkezésére számíthatunk igy is, úgy is.

A legfontosabb, hogy már most foglalható legyen a szálláshelyed. Ugyan nem biztos, hogy a vendégek már most le is foglalják a vakációjukat, de nézegetni biztosan nézegetnek és  tervezgetnek erre az évre. Hagyományosan az emberek januárban és márciusban teszik meg előfoglalásaikat – ha jó híreket kapunk a COVID kapcsán, akkor a március még okozhat pozitív meglepetéseket a beérkező foglalások számában.

Ha már foglalható a szálláshelyed, akkor nem szabad abban elbizonytalanodni, hogy még kevesebb foglalás érkezik az ilyenkor megszokottnál. Sajnos a 2021 még nem olyan év, amit mindannyian vártunk. Ennek ellenére érdemes megnézni, hogy a szálláshely árazási stratégiáján és a láthatóságán érdemes-e tovább fejleszteni. Mi itt a Revconnál azt gondoljuk, hogy amint engedélyezett lesz az utazás, a vendégek rohamtempóban fogják megtenni a foglalásaikat – ekkor nagyon nem lesz mindegy, hogy a szálláshelyed a ranglista felső vagy alsó felében helyezkedik el. 

Mire érdemes figyelni, hogy vonzóbbak legyünk utazóközönségünk előtt?

Tekintettel arra, hogy a világban átlagosan az online készült foglalások ⅔-a valamilyen online utazási közvetítővel (OTA) valósul meg, így kiemelt szerephez jut, hogy ezeken a felületeken a szálláshelyed profilja felkészült legyen és jó láthatósággal rendelkezzen. 

A d-Edge D-Isplay megoldása OTA független tanácsokkal lát el téged a bevétel maximalizásása érdekében. Ők is kiemelik, hogy egyik legfontosabb tényező a jó láthatóság elérésében a konverzió magasan tartása (legkézenfekvőbb példa a konverzóra, hogy hány foglalást kapsz a versenytársaidhoz képest). 

A konverzió emelésére lehetőség szerint szólíts meg minél több célcsoportot – ezt elsősorban az árazási stratégiáddal teheted meg: 

  1. Rugalmasság – a vendégek többsége a szabadon lemondható szobákat keresi. Ez alapvetően érthető igény a részükről, sajnos még senki sem tudja biztosan, hogy alakulnak a következő hetek, nemhogy hónapok a COVID helyzet kapcsán. Emiatt, ha teheted, add meg nekik a rugalmasságot. Szerencsés helyzet, ha több árkategóriát alkalmazol, mert akkor az egyik árkategóriádat rugalmasra tudod hagyni – ez lesz a legmagasabb árú opció.
  2. Különböző árkategóriák – ugyanahhoz a szobához több lemondási feltételt is társíthatsz, ha különböző árkategóriákat használsz. A legrugalmasabb árad legyen mindig a legdrágább, és ahogy egyre szigorúbbak a lemondási feltételek, úgy legyen egyre kedvezőbb az ár. Ez az egyik legjobb recept a bevételnövekedés érdekében. Érdekesség, hogy a vendégek hagyományosan a két végletet részesítik előnyben: a teljesen rugalmas és a nem visszatérítendő opciókat. Ugyan a COVID helyzet felülírta a vissza nem térítendő foglalások népszerűségét, de ennek ellenére érdemes ezt is betenni a kínálatba. A vissza nem térítendő ár 2 dolog miatt is jó: az egyik, hogy a legárérzékenyebb vendégnek is tudsz jó alternatívát kínálni, míg másik oldalról biztosítani tudod magadnak már most az árbevételt. Bővebben a Booking.com cikkében olvashatsz az árkategóriákról.
  3. Árazási stratégiákról már mi is írtunk korábban, ebben a cikkünkben is találsz további segítséget és ötleteket.

A konverzión túl is vannak olyan tényezők, amikre ha figyelsz, szintén sokat tehetsz a jövőbeli foglalásaidért. Ezek közül mi most a tartalom oldalt emeljük ki. A legfrissebb, legjobb képek vannak fent, amik hűen tükrözik, mi mindent kínálsz a szálláshelyeden? A leírások, felszereltség is teljesen ki van töltve? És napjaink legfontosabb kérdésére választ találnak a vendégek, azaz közlöd a profilodon, milyen COVID elleni óvintézkedéseket alkalmazol? A SabeeApp cikkében javaslatokat találsz ebben a témában.

    

Hogyan ellenőrizheted, jók-e a beállításaid?

Amikor már úgy érzed, minden beállítással készen állsz 2021-re, de a vendégek még mindig nem foglalnak, akkor könnyen elbizonytalanodhatsz, ezt tapasztaljuk a munkánk során. Erre az esetre azt tudjuk javasolni, nézd meg a következőket:

  • Hogyan változik országosan a beérkező foglalások mennyisége a a D-Edge Hospitality Recovery Tracker segítségével. Mivel a d-Edge channel manager szolgáltatása az egyik leggyakrabban igénybevett itthon, így elég jó és átfogó képpel rendelkeznek a kereslet változásáról. A trackerben be tudod állítani, hogy milyen országra és országrészre szeretnél információkat látni, illetve csatornánkénti bontást is tudsz kérni (direkt foglalások vagy OTA foglalások). 
  • Segíthet az is, ha a Booking.com extranetén megnézed a rangsorműszerfalat. Itt érdemes tudnod, korábban milyen helyezést kaptál a településen a többi szálláshelyhez képest. Ha ez az érték hirtelen elkezd csökkeni, akkor tudni fogod, hogy másokhoz már érkeznek a foglalások, viszont hozzád valamilyen oknál fogva még nem – így újra át kell gondolnod, milyen változtatásokat érdemes tenned.

Reméljük, hogy a fenti ötleteinkkel segítjük a munkádat, hogy erre a különleges évre felkészülj. Ha egyedül nem megy, vagy csak egy kis segítség hiányzik, akkor fordulj hozzánk bizalommal. Revcon csapatunknál már elérhető óradíjban meghatározott konzultáció is, ahol személyre szabott tanácsokkal látunk el, illetve ha szeretnéd, meg is tesszük a beállításokat. 

Kérdésed van?

Tedd fel emailben: hello@revcon.hu vagy írd meg véleményed a bejegyzés Facebook posztja alatt.

További cikkek a témában

Koronavírus okozta válság kezelése a szálláshely értékesítésében

Ajánlásaink a szálláshelyeknek koronavírus idejére (és utánra)

Ebben a nehéz időben jogosan merül fel a kérdés a szállásadók részéről, lehet-e bármit tenni a tömeges lemondások ellen. Nem könnyű választ adni a kérdésre. Ahogy az sem látható előre, pontosan milyen hatással lesz a koronavírus a turizmusra. Azonban mi úgy gondoljuk, bizonyos lépéseket tehetünk a károk minimalizálása érdekében. Ezeket a tanácsokat megfogadva talán pár hónap múlva könnyebb lesz a talpra állás.

Tovább »
5 árstratégia

5 árstratégia a gyümölcsöző szállásmenedzsmenthez

Képzelj el egy kétoldalú mérleget, ahol az egyik serpenyőben az átlagár, míg a másikban a foglaltság egyensúlyozik. Nehéz feladat egyszerre több foglalást szerezni és átlagárat is emelni, mert a kettő általában egymás ellen dolgozik, vagy magasabb áron értékesítesz kevesebbet vagy alacsonyabb áron többet. Azonban ebből az ördöginek tűnő körből van kiút és az tudatos árstratégiával van kikövezve.

Tovább »
Wholesaler árak a szállodai értékesítésben

Amoma és Thomas Cook – mi volt a szerepük a piacon?

2019. szeptembere fontos változásokat hozott a turizmus világában. Két fontos szerepet játszó cég is csődeljárást jelentett, ami viharként söpört végig szakmai berkekben. Először az AMOMA, majd a 178 éve üzemelő Thomas Cook utazási iroda jelentett csődöt.

Tovább »

Folytatjuk emailben?

Ha kíváncsi vagy további érdekes tartalmakra bevétel optimalizálás és szállás marketing témában, akkor azt javasoljuk, hogy iratkozz fel hírlevelünkre, hiszen minden új posztot és sok mást is elküldünk neked e-mailben, így biztosan nem maradsz le semmiről.

Oszd meg a posztot barátaiddal

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Töltsd ki a mezőket és jelentkezz a
privát email listánkra.

Maximális tisztelettel bánunk az adataiddal. A fenti gombra kattintva elfogadod az adatkezelési irányelveket (adatvédelmi tájékoztató) és hozzájárulsz ahhoz, hogy hasznos anyagokat küldjünk neked emailben. Bármikor szabadon leiratkozhatsz.