Szállodai szoftverek és digitális megoldások II.

Szállodai szoftverek tárháza
A szoftverek a szálláshely működését könnyítik, bevételt maximalizálnak, költséget csökkentenek vagy segítik a magasabb fokú vendégelégedettség elérését. De a nagy kínálatból melyik opciót érdemes választani, mire van szüksége egy-egy szálláshelynek? Két részletben sorra vesszük a leghasznosabb szállodai rendszereket, mint PMS, foglalási motor, channel manager, rate shopper és fizetési megoldások.

 

Foglalási motor

A foglalási motor egy olyan eszköz, ami a szálláshely saját honlapjába építhető. Ezáltal a vendégek ajánlatkérés nélkül tudják ellenőrizni, hogy az utazásuk időpontjára van-e szabad szoba és mennyibe kerül, majd a foglalásukat is elkészíthetik. Ez egyszerűsíti a vendégek és a szállásadók helyzetét is, így mindenképpen erősíti a direkt értékesítést. Sok szolgáltató kínál egy megoldásban foglalási motort és channel managert együttesen, azonban vannak csak foglalási motort kínáló cégek is, mint például a Roomz.

2019 tavaszán készült egy felmérés a Chrome-Soft Kft. által (forrás itt) arról, hogy különböző szállodai megoldások mennyire elterjedtek a magyarországi szállásadók körében. A felmérés eredménye, hogy a panziók és a kisebb szálláshelyek mintegy 30%-a rendelkezik honlapba épített foglalómotorral. Ez az arány a szállodák esetében magasabb, bár a 39% itt is azt mutatja, hogy még a többség honlapján a látogató ajánlatot tud csak kérni – azaz ezeket az ajánlatkéréseket a munkatársak egyenként válaszolják meg.
Ugyanezen felmérésből kiderül, hogy a sokféle IT eszköz közül a legtöbben az integrált rendszerek (PMS-ek) iránt érdeklődnek. A második legnépszerűbb fejlesztési terület a honlapba építhető foglalómotor. A szállodákra jellemző a PMS mellett a Channel Manager iránti hasonló mértékű érdeklődés. Érdekes eredménye a felmérésnek, hogy a magánszálláshelyek szinte mind megelégednek a NTAK kapcsán számukra ingyen elérhető ügyviteli szoftverrel, viszont a foglalómotor minden negyedik válaszadót érdekli.

Fizetési megoldások

Egyre fontosabbá válik a biztonságos online fizetés, a témáról már részletesen írtunk ebben a cikkünkben. Előző bejegyzésünkből most kiemelnénk, hogy melyik szállodai szoftver kínál fizetési alternatívát is.
A D-Edge (Availpro) és a SabeeApp is használható channel managerként, viszont kínál olyan modult is, amivel minden online fizetési követelménynek megfelel (PSD2 irányelv kompatibilis) és az általuk biztosított foglalási motorba is integrálható, így a szálláshely honlapján történő foglalások fizettetése is könnyűszerrel intézhető online.
A SabeePay rendszer a következőket kínálja:
  • Hitelesíts minden egyes bankkártyát, ami megérezik a szoftverbe, automatikusan (OTA virtuális kártyák kivételével, mert ez automatikusan hitelesítettnek tekinthető)
  • Terhelj érkezéskor, távozáskor vagy nem visszatérítendő foglalásoknál előzetesen egy kattintással
  • Fogadj el kifizetést a weboldalon vagy a foglaló motoron keresztül
  • Terhelj OTA virtuális kártyákat
  • Letisztult, átlátható beszámolók
  • Automatikus számlázás kényelmesen
  • A bankkártyás terhelések során begyűjtött pénzt a SabeePay összegyűjti és maghatározott időközönként utalja a bankszámládra.
D-Edge (Availpro) által kínált fizetési automatizmus hasonlóan működő megoldás, erről a honlapjukon részletesebb információt találtok.

 

Rate shopper

A rate shopper használatával leginkább azok a szálláshelyek profitálnak, ahol a dinamikus árazás már a napi rutin része. A rate shopper a kiválasztott versenytársak árait gyűjti össze, így időt spórol azáltal, hogy könnyen elérhetővé és megérthetővé alakítja a piaci információkat. Igény szerint többféle diagram vagy táblázat készíthető a versenytársak áraiból és legtöbbször az árváltozásaik is nyomon követhetők.
Egyszerű példával élve – amikor a szálláshely versenyképességéről és árazásáról van szó, érdemes megfontolni, mi történik egy 1 éjszakás és egy több, mondjuk 3 éjszakás keresésre. Sokszor előfordul, hogy hiába versenyképes a szálláshely ára a könnyen ellenőrizhető 1 éjszakás keresésre, azonban a versenytársak más vendégkört célozva jobb ajánlatot adnak 3 éjszakára. Rate shopper segítségével ilyen helyzet könnyen elkerülhető és a végén még több bevétel realizálható, mert megalapozottabb árazási döntéshez juttatja a szálláshelyet.
Rate shopperből elérhető ingyenes verzió is, a Booking.com RateIntelligence alkalmazása elég jó alternatíva ingyenes kategóriában. Azon túl, hogy 10 versenytárs ára és foglalhatósága ellenőrizhető egy lépésben, kalkulál átlagos napi árat is, illetve az adott nap vendégek általi keresettségét is egyből jelzi.
Érdemes az árakat többféle szempontból is ellenőrizni. Azaz különböző lemondási feltételek vagy étkezési szolgáltatások mentén felmérni, mi mennyibe kerül a versenytársaknál. Ha szofisztikáltabb rate shopper megoldásokat keresünk, azaz a legalacsonyabb árat / csak nem-visszatérítendő árat / csak reggelis árat szeretnénk hasonlítani változó hosszúságú tartózkodási időkre, akkor a következőket érdemes megfontolni:
D-Edge (Availpro)

 

Kérdésed van?

Tedd fel emailben: hello@revcon.hu vagy írd meg véleményed a bejegyzés Facebook posztja alatt.

 

 

** a főkép csak illusztráció, a szállodai szoftverek használata valójában nem ilyen bonyolult és áttekinthetetlen. Ha elakadnál a terveid megvalósításában, írj nekünk vagy hívj minket és mi végigkalauzolunk!

További cikkek a témában

Koronavírus okozta válság kezelése a szálláshely értékesítésében

Ajánlásaink a szálláshelyeknek koronavírus idejére (és utánra)

Ebben a nehéz időben jogosan merül fel a kérdés a szállásadók részéről, lehet-e bármit tenni a tömeges lemondások ellen. Nem könnyű választ adni a kérdésre. Ahogy az sem látható előre, pontosan milyen hatással lesz a koronavírus a turizmusra. Azonban mi úgy gondoljuk, bizonyos lépéseket tehetünk a károk minimalizálása érdekében. Ezeket a tanácsokat megfogadva talán pár hónap múlva könnyebb lesz a talpra állás.

Tovább »
5 árstratégia

5 árstratégia a gyümölcsöző szállásmenedzsmenthez

Képzelj el egy kétoldalú mérleget, ahol az egyik serpenyőben az átlagár, míg a másikban a foglaltság egyensúlyozik. Nehéz feladat egyszerre több foglalást szerezni és átlagárat is emelni, mert a kettő általában egymás ellen dolgozik, vagy magasabb áron értékesítesz kevesebbet vagy alacsonyabb áron többet. Azonban ebből az ördöginek tűnő körből van kiút és az tudatos árstratégiával van kikövezve.

Tovább »

Folytatjuk emailben?

Ha kíváncsi vagy további érdekes tartalmakra bevétel optimalizálás és szállás marketing témában, akkor azt javasoljuk, hogy iratkozz fel hírlevelünkre, hiszen minden új posztot és sok mást is elküldünk neked e-mailben, így biztosan nem maradsz le semmiről.

Oszd meg a posztot barátaiddal

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Töltsd ki a mezőket és jelentkezz a
privát email listánkra.

Maximális tisztelettel bánunk az adataiddal. A fenti gombra kattintva elfogadod az adatkezelési irányelveket (adatvédelmi tájékoztató) és hozzájárulsz ahhoz, hogy hasznos anyagokat küldjünk neked emailben. Bármikor szabadon leiratkozhatsz.